نکته مهم در طراحی و اجرای برچسب یا لیبل یک محصول و بسته بندی کالا

نکته مهم در طراحی و اجرای برچسب یا لیبل یک محصول و بسته بندی کالا

نکته مهم در طراحی واجرای برچسب یا لیبل و بسته بندی کالا 


وقتی بسته های محصولات فقط یک جعبه  ساده بودند و لیبل ها تنها برای مشخص کردن جزییات ریز محصولات و کالا ها استفاده می شدند. درحال حاضر، بازار درحال تغییر، مسئولیت های اضافی بسیاری را بردوش کسانی که مسئول طراحی بسته بندی کالا و برچسب یکمجموعه هستند، وارد کرده است.در حال حاضر بسته بندی کالا به همراه برچسب آنها مسئولیت مهم جلب و جذب مخاطب را برعهده دارند. انتظار می رود که آنها مفهوم خود را منتقل کنند و مشتریان را در فروشگاه ها به سمت خود جذب کنند. 

مسئولیت زیاد بسته بندی محصولات  در انتها بر روی شانه طراحان گرافیک وگرافیست ها قرار دارد. آنها ملزم هستند تا همه خلاقیت و هنر دست خود را در طراحی بسته بندی یک محصول، که بتواند باعث فروش آن شود، به کار گیرند. هر طراح گرافیکاز اهمیت طراحی بسته بندی و برچسب محصول به خوبی اطلاع دارد. بنابراین، آنها همیشه درپی یافتن نکات و ترفندهایی برای جالب جلوه دادن هر چه بیشتر طرح خود برای مشتریان هستند. 

  هشت نکته  بسیار مهم و اساسی در طراحی برچسبو بسته بندی کالا وجود دارد؛ که بهتر است در زمانی که شروع به طراحی می کنیم آن ها را در نظر داشته باشیم و به انها توجه ویژه ای کنیم 

 

اولین موضوع مهم در رابطه با طراحی بسته بندی

طراحی اختصاصی تنها برای یک محصول 

هر بسته بندی تنها برای یک محصول خاص طراحی و ساخته شده است. پس، باید به گونه ای طراحی شود که ارتباط خود با محصول را نشان دهد. اگر یک بسته بندی ارتباط مکمل خود با محصول را نتواند نشان دهد، می تواند به طور حتمی مانع فروش محصول شود. 

دومین موضوع مهم در رابطه با طراحی بسته بندی

 

راه اندازی سری محصولات ویژه و خاص 

“خرید لحظه ای” یک عادت مثبت برای مصرف کنندگان محسوب نمی شود؛ اما اگر جزء فروشندگانی هستید که باید خرید لحظه ای را در بین مشتریان خود ترویج دهید. سعی کنید همیشه از جدیدترین های بازار مطلع باشید، برخی از نسخه های لیمیتد و محدود بسته بندی را معرفی کنید. بطور، اگر فصل مسابقات فوتبال است می توانید برای ترغیب فوتبال دوستان به خرید لحظه ای ،یک سری محدود از بسته بندی مربوط به فوتبال را روانه بازار کنید. 

سومین موضوع مهم در رابطه با طراحی بسته بندی

 

رعایت اصل سادگی 

هنگام انجام یک کار خلاقانه و هنرمندانه مانند طراحی بسته بندی یا برچسب یا لیبل یک محصول، این قانون را به خاطر بیاورید که سادگی مهم است. خلاق بودن در طراحی خوب است اما باید مراقب باشید تا دچار اشتباه زیاده روی و بیش از اندازه پرداختن به چیزی نشوید. بسته بندی و برچسب باید تمیز و ساده باشند. تمیزنگه داشتن برچسب به معنی پنهان کردن اطلاعات اساسی در مورد کالا نیست. می توانید بدون اینکه اطلاعات مرتبط را بسیار هنری و شلوغ کنید، آنها را به سادگی روی بسته بندی محصول قرار دهید. 

چهارمین  موضوع مهم در رابطه با طراحی بسته بندی

 

هماهنگ بودن با متود موجود در بازار 

امروزه در نسلی هستیم که رسانه های اجتماعی و چیزهای زیادی وجود دارد که روی آنها تبلیغ زیاد می شود و به اصطلاح مد روز می شوند. درمورد این روندها خود را آپدیت و بروز نگه دارید و از آنها در طراحی بسته بندی و برچسب استفاده کنید. به منظور افزایش فروش محصولات خود، از چیزهایی که در فیلم ها و رسانه ها زیاد تبلیغ می شود استفاده کنید. وقتی محصول شما بروز باشد، مصرف کنندگان جذب آن می شوند و نتیجه ی آن افزایش فروش شماست. 

پنجمین موضوع مهم در رابطه با طراحی بسته بندی

 

رقابت با محصول 

اجازه دهید تا برچسب و بسته بندی کالا با خود کالا به رقابت بپردازد. کالاو بسته بندی، دو بخش جداناپذیر هستند؛ پس نباید نگران برد یا باخت باشید. بطور مثال، بسیاری از علاقه مندان به آشپزی هستند که یک مارک خاص از ادویه های آماده، به دلیل دستورهای آشپزی مختلفی که روی بسته بندی آن نوشته شده است را استفاده می کنند. و یا این طور به نظر می رسد که همه بسته های چوب کبریتمانند همیگر می باشند؛ اما افراد زیادی هستند که ترجیح می دهند از مارکی استفاده کنند که روی هر بسته آن یک پازل چوب کبریت نیز برای بازی طراحی شده باشد. 

ششمین موضوع مهم در رابطه با طراحی بسته بندی

 

آسان کردن حمل محصول 

حمل آسان یک واژه بسیار مهم در طراحی بسته بندی و یک ویژگی مهم برای بسته بندی محصول بحساب می آید. قرار دادن یک دسته روی محصول، حمل و استفاده آن را برای مصرف کننده آسانتر می کند. اگر کاربرد کالای شما آسان نباشد، مخاطب کالای شما به دنبال  دیگرموارد موجود در بازار خواهند رفت. 

هفتمین موضوع مهم در رابطه با طراحی بسته بندی

 

 

استفاده از رنگ هایی که محصول را برجسته تر نشان دهند 

رنگ وترکیب رنگی به کاررفته در بسته بندی، عنصر بسیار مهم در کل طرح می باشد. پس لازم است تا رنگ وترکیب بندی بسته بندی کالا دقیق انتخاب شود. رنگ باید به حدکافی روشن و پرجلوه باشد تا مخاطب را به سوی خود روی قفسه فروشگاه ها جذب کند. درعین حال، باید جذاب و زیبا نیز باشد. 

هشتمین و مهمرتین موضوع  در رابطه با طراحی بسته بندی در موارد ذکر شده 

 

فراموش نکردن وظیفه اصلی 

درحالی که به ایده های مختلف به منظور جذاب کردن کالا برای مشتریان اشاره شد، وظیفه اصل و واقعی آن یعنی حفظ اطمینان بخش بودن و امنیت کالا را به یاد داشته باشید. محصولات خوراکی به بسته بندی های هوابندی شده و کاملا بی منفذ نیاز دارند؛ پس نمی توانید آنها را به طور مستقیم در یک جعبه کارتنی بی کیفیت، تنها به خاطر متفاوت بودن از سایر بسته بندی ها موجود در بازار، بسته بندی کنید .

 

همچنین بخوانید...

25 خرداد 1398 بلاگ طراحی بسته بندی طراحی و ساخت بسته بندی لیبل برچسب کالا بسته بندی کالا بسته بندی گرافیست گرافیک قلم گرافیک طراحی

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...