ست اداری و هدایای تبلیغاتی

ست اداری و هدایای تبلیغاتی

طراحی ست اداری و اوراق اداری :

  

اوراق و ست اداری به مجموعه اسنادی گفته می شود همانند سربرگ،فاکتور، کارت ویزیت، فولدربرای قطع های مختلف کاغذ، انواع پاکت نامه، نسخه ی پزشکی و ... گفته می شود. در کنار آن ها، مواردی همچون کاغذ یادداشت، اوراق مالی واداری (مانند فاکتورفروش کالا، قبض های پرداختی و فرم های داخل شرکتی )، کارت های کارکنان، لیبل های شرکتی و ... می توانند شامل باشند 

چرا ست اداری 

طراحی ست اداری یکی دیگر از کارهای بسیار مهم و تاثیر گذار در رشته گرافیک می باشد که باید دید تخصصی و تجربی نسبت به آن وجود داشته باشد زیرا که اهمیت بسیار زیادی در امر تبلیغات دارد ولی متاسفانه مورد کم توجهی قرار گرفته است 

ست اداری چیست  

  

مجموعه ای از کنار هم قرار گرفتن کارت ویزیت، سربرگ، پاکت نامه و ... ست اوراق را تشکیل می دهند. علی رغم اینکه مانند یک گروه و خانواده در کنار هم هستند ولی هریک از اینها کاربرد خاض خود را دارد و جزء جدا ناشدنی از تبلیغات به شمار می آیند که یک شرکت اعم از خصوصی،ارگانهای دولتی و شرکت های مختلف برای انجام امور تبلیغاتی و تشریفاتی و انجام امور مکاتبه ای و ... از آن بهره میبرند. 

  

طراحی ست اداری بستگی به موضوعات مورد نظر دارد که انواع موضوعات ست اداری عبارتند از: تجاری، فرهنگی، سیاسی، علمی و مذهبی و ... که علیرغم اینکه هرکدام از اینها در رده های مختلف موضوعی قرار گرفته اند و طبقه بندی شده اند ولی ممکن است وجه های هماهنگی با هم داشته باشند و چند موضوع با هم ترکیب شده در قالب یک موضوع خاص مطرح شوند.

سربرگ

سر برگ در اندازه A4 یا  21 * 7/29 سانتیمتر ارائه می شود و برای انجام کار های نامه نگاری در ادارجات و موسسات یا اشخاص حقیقی مورد استفاده قرار می گیرد. مواردی که میتوانند در سربرگ حضور داشته باشند، عبارت است از: نشانه یا لوگو و عنوان، نشانی یا آدرس ، عناوین مانند «تاریخ، شماره، پیوست» که با توجه به فایل های آماده برای نامه نگاری های اداری، بر روی سربرگچاپ نمی شوند و تنها فضای خالی برای هر یک اختصاص داده می شود، همچنین عناصر بصری تزئینی و نمایی دیگر. بطور معمول محل قرارگیری آرم و عنوان در بالای سربرگ پیش بینی می شود،هر چند اجباری در محل قرار گیری آنها وجود ندارد وطراح می تواند با توجه به صلاح دید و نظر خود محل آن را تغییر دهد،ولی این مورد به ویژه در سربرگ های ادارجات دولتی به عنوان یک اصل لحاظ می شود.

کارت ویزیت

کارت ویزیت کارتیست در ابعاد استاندارد 5×9 سانتیمتر است که بر روی مقوا با گراماژ متوع ارائه می شود. کارت ویزیت در واقع نخستین قدم تبلیغاتی برای یک موضوع است. عناصر بصری و نمایشی که بطور معمول در کارت ویزیت قابلیت حضور دارند عبارت است از: نشانه یا لوگو و عنوان، مختصری از محدوده فعالیت و نشانی یا آدرس مورد نظر. افقی یا عمودی بودن کارت ویزیت وابسته است به حالت تصاویر و نوشتار آن . در طراحی گرافیک کارت باید محدوده ای خالی از عناصر نوشتاری و تصویری پیش بینی شود تا گرفتن کارت از آن قسمت انجام گیرد

قلم گرافیک تجربه ای چندین سال حتی قبل از شروع به فعالیت در فضای مجازی در ضمینه طراحی کارت ویزیت و کلیه امور چاپی همانند ست اداری و یا بسته بندی کالا داراست.

پاکت نامه چیست؟



پاکت نامه نوعی بسته بندی است که  سربرگ درون آن قرار می گیرد و اینکه چگونه از نظر زیبایی شناسی طراحی شود و اینکه نامه قرار است به چه صورت درون آن قرار داده شود، همه و همه بستگی به ایده و ذوق و سلیقه طراح آن دارد. در واقع پاکت نامه محافظ متن و محتوای نامه می باشد. یک طرف از چهار طرف پاکت نامه اغلب چسب دار هستند که با کمی مرطوب کردن، چسب خاصیت چسبندگی پیدا می کند و به سطح می چسبد. این هم دلیل به آن است که تا گیرنده از بازنشدن آن مطمئن شود و به عبارتی می تواند پلمپ نامه های محرمانه شود، هم اینکه محافظت از خود نامه که از پاکت بیرون نرود و نیز تمیز بودن نامه تا رسیدن به مقصد که در خوانایی و رسایی پیام تاثیر بسزایی دارد.

هدایای تبلیغاتی

شاید بتوان گفت که هدایای تبلیغاتی یکی مهمترین و برجسته ترین عوامل جذب وجلب توجه مشتری است که می تواند تاثیر بسیار زیادی در بخاطر سپردن محصول یا کالا یا خدمات داشته باشد بنابراین انتخاب صحیح نوع هدیه تبلیغاتی و بکار گیری خلاقیت در طراحی آن و مرتبط بودن آن با محصول یا خدمات مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه درصد بسیار زیادی از هدایای تبلیغاتی برای تشکر و قدردانی از مشتریان یا همکاران بکار رفته و بسیاری از آنها از هدیه تبلیغاتی خود استفاده می کنند، ارائه هدیه ای خلاق که مخاطب را به هیجان آورد  و باعث تشویق او شود  خوشنودی مخاطب و پیدا شدن نگرش مثبت نسبت به تبلیغ کننده در او می گردد.
طبق بررسی‌های به عمل آمده اکثر هدایای تجاری، به مشتریان عمده اهدا می‌‌شوند، سپس نوبت به کارفرمایان می‌‌رسد و بعد به مشتریان موفق.
علل هدیه دادن یا هم فرق می کند و طیفی از تشکر از مشتریان قدیمی تا تشکر از یک کارمند را که تعطیلات آخر هفته‌اش را به مرخصی نرفته و کارکرده در بر می‌‌گیرد. البته یک دلیل همیشگی برای هدیه دادن وجود دارد: تقویت روابط شخصی بین هدیه‌دهنده و هدیه‌گیرنده در بیان واضحتر و همچنین حیطه ی کاری ما می توان اینطور بیان کرد تقویت روابط کاری و اشتیتق به خربد و فروش های آینده بین فروشنده و مشتری.
دلایل در هدیه دادن‌ها متفاوت است به‌خصوص از این نظر که آیا هیچ پیش‌شرطی در هدیه دادن پنهان است یا نه. این امر به‌خصوص باید در نظر گرفته شود که آیا هیچ نشانه‌ای از تبلیغات در آن هست یا خیر. البته نباید فکر کرد که بحث الان در این چارچوب است که نباید هیچ سودی از هدیه دادن حاصل شود. برای برخی از شرکت‌ها هدیه دادن بخشی از استراتژی بازاریابی است.
در کل همگی  بر یک نکته اتفاق‌نظر دارند: هدیه دادن یکی از راه‌های مقرون به‌صرفه برای ایجاد حس مشارکت و ایجاد روابط ارزشمند است.

شما می توانید با مراجعه به بخش سفارشات سایت قلم گرافیک هدایای تبلیغاتی مورد نظر خود و طرح های پشنهادی ما برای آنها را دریافت کنید همچنین شما میتوایند با مراجعه به بخش فروشگاه سایت قلم گرافیک میتوانید از انواع پک های آماده برای هدایای تبلیغاتی استفاده کنید. 

همچنین بخوانید...

05 خرداد 1398 بلاگ ست اداری و اوراق اوراق اداری پاکت نامه پاکت آرم ونشان سربرگ ست اداری هدایای تبلیغاتی قلم گرافیک لوگو

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...